Wybór odpowiedniego lokalu na sklep odzieżowy nie jest proste, szczególnie kiedy dopiero zaczynamy nie mamy zbyt dużego doświadczenia w tej branży. Lokale są bardzo różne, więc z pewnością jest z czego wybierać, ale z drugiej strony też trzeba mieć z tyłu głowy to, że nie każde miejsce będzie pasowało to tego konkretnego rodzaju działalności gospodarczej. Handel jest bardzo specyficzną branżą i trzeba o tym pamiętać. Jak więc znaleźć odpowiednie lokale do sklepu odzieżowego?

Przede wszystkim lokalizacja

Obecnie ludzie robią zakupy w większości w dużych centrach handlowych, więc mały sklep może mieć poważny problem ze zdobyciem klientów, jeśli nie będzie odpowiednio położony. Na pewno powinno to być miejsce, do którego ludzie już i tak przychodzą na zakupy, czyli gdzieś, gdzie nieruchomości komercyjne są dosyć powszechne. Nie możemy wybrać pomieszczenia gdzieś w osiedlach albo na uboczu, bo tak nigdy nie zdobędziemy klientów. Żeby człowiek wszedł do sklepu odzieżowego, który nie znajduje się w centrum handlowym, jego położenie musi być pomiędzy innymi sklepami. Nie ma innej możliwości. Nie powinno to być też miejsce, w którym są same magazyny, bo chociaż po części są to też nieruchomości komercyjne, to zupełnie innego typu i taka lokalizacja nie będzie nam sprzyjać.

Odpowiedni metraż

Sklepy odzieżowe to lokale dosyć specyficzne i ciężko jest określić jaki powinien być ich metraż. Wszystko zależy od tego jaki rodzaj sklepu chcemy prowadzić. Istnieją małe, niedrogie sklepiki, w których nie ma za dużo miejsca, ale jeśli chcemy mieć coś bardziej luksusowego, powinniśmy zadbać o odpowiednią ilość przestrzeni. Klient musi mieć czym oddychać, a luksusowy towar powinien zostać odpowiednio wyeksponowany. Co więcej, nie może go być za dużo, żeby sprawiał wrażenie wyjątkowości i unikalności. Dlatego właśnie większy metraż sprawdzi się tutaj idealnie. W przypadku sklepów luksusowych, im większe lokale, tym lepiej. Należy też zadbać o to, żeby mieć odpowiednio duże zaplecze, w którym pomieszczą się wszystkie magazyny z zapasowym towarem i, do którego będziemy mogli przyjmować dostawy. Oczywiście możemy też wynająć magazyny poza miejscem, w którym sprzedajemy towar, ale jednak jest znacznie wygodniej, jeśli jest to na miejscu. Zawsze można pójść i przynieść towar dla klienta, zamiast jeździć po niego po całym mieście. Goście naszego sklepu na pewno docenią takie ekspresowe dostawy. Jednak nie należy przesadzać. Magazyny nie powinny być też za duże, bo przecież nie chodzi też o to, żeby towar zalegał tam przez długie lata.

Niezbędne dodatki

Dobrze jeśli lokale mają toalety nie tylko dla personelu (co jest podstawą), ale też dla gości. To miły dodatek, który na pewno zostanie doceniony przez odwiedzających. Wiele nieruchomości komercyjnych ma tylko toalety dla personelu, więc tym bardziej ceni się to, że gdzieś jest łazienka ogólnodostępna. Poza tym fajnie jak będziemy mieli przygotowane pomieszczenie pod przymierzalnie, ale nie jest to konieczne. Akurat to można bardzo łatwo zrobić samemu.